maandag 29 juli 2013

O God...
lezen psalm 27 en Jesaja 64


O God Uw aanwezigheid
is mij zoeter dan honing
en Uw afwezigheid
zo bitter als de dood.
U bent alleen
mijn Hoogste Koning,
U bent mijn Redder
uit de nood!


O God neem bij mij weg
dat beschouwende leven,
alsof ik als vanzelf
op u vertrouw.
Laat mijn geloof
een toevlucht mogen nemen,
tot U, dat ik
op niemand en niets anders
meer bouw!


O God maak zwart en wit
weer voor mij zichtbaar,
neem al het grijze bij mij weg.
Breng nood en redding
in mijn leven,
Ja Heer', dan weet ik weer
wat Uw Geest mij zegt.


Laat Heer', mijn vijand
duidelijk wezen,
zodat ik weet wat hij bedoelt.
Wil mijn van lauwheid
noch genezen,
O God maak dat ik
Uw liefde voel!


O God leer mijn geloof
U aan te roepen,
zoals Uw Zoon deed
aan het kruis;
Mijn God Mijn God
waarom hebt u mij verlaten.
Ja Heer', ik ben voor U
nu een vreemde
ver van huis.


O God het kan niets anders wezen
dan het ongeloof 
wat mij verflauwt.
De onverschilligheid
is van mij af te lezen,
Ik voel niet meer
dat U nog van mij houdt.
Terwijl ik weet
dat U alleen mij
daarvan kan genezen.


O God dat U opnieuw
de hemel doet scheuren
ja, weer opnieuw bij mij 
op aarde komt.
Laat dat opnieuw
voor mij mogen gebeuren,
het is hier alles zo afgestompt.


O God
overal is er hier
een woord op gevonden,
waardoor alles in een
rugzakje past.
Maar Heer', laat mij alles
weer aan U genadewerk
mogen verbinden.
Ja Heer', dan weet ik weer
dat U alleen op mij past.


O God U zegt;
mij Uw aangezicht te zoeken.
U beveelt mij aan het werk te gaan.
Niet te gaan treuren
in hoeken of boeken,
maar om U te vinden
daarop pleitende staan.


Mijn God, Mijn God
U zal ik loven,
om wat Uw Zoon
voor mij heeft gedaan.
Niets gaat Zijn grote roem te boven
Uw Recht en Waarheid blijft bestaan.


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten