dinsdag 9 juli 2013

Heer’, Uw Woord geeft mij de reden...
Melodie: Loof de Koning heel mijn wezen; Gezang 460 LvdK 1e uitg.
 

1. Heer’, Uw Woord geeft mij de reden
U te zoeken in ‘t gebed.
Daar U voor mij hebt geleden,
dat Uw Geest mij heeft gezegd.
Wat een wonder,
’k kan niet zonder,
wordt mij daarin voorgelegd.

2. Heer’, Uw Woord geeft mij de reden
om te vragen wat U wil.
Daarvoor kwam U hier beneden,
zoals God dat heeft gewild.
Om te redden,
recht te zetten,
waar Gods wraak door werd gestild.

3. Heer’, Uw Woord geeft mij de reden,
om te doen wat U mij vraagt,
al mijn schuld heb ik beleden,
omdat U alleen die draagt.
Heer’, vergeef mij,
trek mij dichtbij,
zodat ik U niet verlaat.

4. Heer’, Uw Woord geeft mij de reden,
nu ik Uw recht kan verstaan,
door Uw Geest aan mij gegeven,
zie ik wat ik heb gedaan.
U geslagen,
niet verdragen,
‘k wilde eigen wegen gaan.

5. Heer’, Uw Woord geeft mij de reden,
om te danken wat Uw deed.
U mijn dood nam, schonk mij leven,
wat ik nimmermeer vergeet.
Heer’, mijn Koning
Uw beloning,
door te danken wat U geeft.
Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten