maandag 15 september 2014



Vragen en antwoord!



Heer', ben ik wel op het rechte pad,
wat U bij mijn doop gewezen had?


Heb ik door Uw Woord en Geest
verstaan, wat ik daar in lees?


Heer', ben ik wel op de goede weg
en doe ik wel wat Uw wet mij zegt?
Vergis ik mij niet in mijn geloof,
houd ik mij voor Uw wil niet doof?


Heer', leef ik hier geen dubbel leven,
waar U geen vergeving wilt geven?
Ben ik wel de mens, die door U wordt gered
verhoort U nu nog wel mijn gebed?


Heer', stel ik mijzelf zo centraal
dat ik alleen maar let op mijn verhaal?
Omlijst ik Uw Woord met mijn gedicht,
de aandacht zo alleen op mijzelf richt?


Heer', wilt U mij nog antwoord geven,
nadat ik zelf zoveel heb geschreven?
Heer' kan ik dit nog aan U vragen,
wilt U mijn schuld nog wegdragen?


Heer', ik weet zonder U toch van geen schuld,
U bent het toch die dat voor mij heeft vervuld?
Ik kan mij toch daarin niet vergissen,
U weet toch Heer', dat ik U niet kan missen?


Heer', ik ontving Uw brood en wijn,
waarin mijn geloof, dat alleen vanuit U kan zijn,
van U troost kreeg en vernieuwde kracht,
waarmee ik verzegeld ben en Uw wederkomst
daarnaar uitziende, verwacht!
Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten