donderdag 25 september 2014



Gods Waarheid!



Gods Waarheid kan ik niet
zonder Zijn Recht verstaan.
Zou ik dat kunnen
dan sterf ik daar aan.
Mijn verstand die dit niet ziet,
weet van Gods Waarheid niet.


Gods Waarheid eist van mij,
gehoorzaamheid aan Zijn wet.
Daar kom en kan ik niet bij,
word daarom schuldig gezet.
Zou ik God gehoorzaam wezen
dan zou ik daarnaar leven.


Gods Waarheid miste in mij grond,
daar het al ver voor mij bestond.
Zou ik de lengte, breedte
en diepte daarvan hebben geweten,
dan had ik Gods Recht
nooit meer kunnen vergeten.


Gods Waarheid is vervuld
door verzoening van mijn schuld.
Zou ik dat kunnen geloven,
dan is mijn verstand verlicht,
door het werk dat Gods Zoon
voor mij heeft verricht.


Geloven is geen kunst van de mens,
ook niet wat hij zich ten diepste wenst.
Zijn hart is vervuld van haat,
waardoor het geloof van de mens
nooit uit zichzelf tot God uitgaat.
Onmogelijk dat dit bestaat.


Geloof is genade van God,
dat rust op Zijn verbond,
wat Abraham van Hem heeft verkregen,

toen hij God gehoorzaamde en Hij hem naar Kanaän zond.
Dat heeft alleen Gods Liefde gegeven,
toen wij door ons ongeloof
Zijn Zoon aan het kruishout bonden.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten