vrijdag 26 september 2014


Doen of laten doen?


Luisteren en verstaan,
herkennen en erkennen,
wat doe ik daar dan mee,
of heb ik het daarmee afgedaan?


Overreden en overtreden,
schuldig wezen en erkennen
wat doe ik daar dan mee,
bij mij houden of weg laten brengen?


Blijven zitten, niet willen staan,
beklagen en gaan verdragen,
wat doe ik daar dan mee,
hulp gaan vragen of dat blijven afslaan?


Weten en niet willen vergeten,
vasthouden of vertrouwen,
wat doe ik daar dan mee,
haten of gaan lief houden?


Luisteren en verstaan,
herkennen en bekennen.
Heb ik al gedaan, wat God vraagt,
alles bij Zijn Zoon te brengen?


Horen en zwijgen,
geen oordeel over mij krijgen,
vergeving van schuld,
dat heeft God in Christus
voor mij vervuld!


Loven en prijzen,
geen fouten meer aanwijzen,
God danken en aanbidden
met Jezus in ons midden,

"Wat doe ik daar dan aan"


Niets, want Gods liefde 
heeft het allemaal alleen gedaan.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten