zaterdag 27 september 2014



De strijd die tot vrede leidt,
is er als de Vredevorst in je verschijnt!



De strijd begint
in het verschil,
over dat wat God gebiedt
en ik zo niet wil.


De strijd ontstaat
in het verschil,
daar waar ik Gods Woord verlaat,
niets in mij richt naar Zijn wil.


De strijd ontstaat
met kracht en geweld,
waar alles draait om macht, aanzien en geld,
waardoor men Gods gebod van liefde verlaat.


De strijd ontstaat,
waar God mij in Christus niet verlaat,
Zijn liefde en eindeloos geduld,
heeft mijn tegenstand onthuld.


De strijd ontstaat,
in een onzichtbaar gewaad,
waarin Gods Geest mij leert,
jij bent tegen Gods wil gekeerd.


De strijd ontstaat,
wanneer ik mijn naaste niet verlaat,
ondanks zijn haat en tegenstand,
bied ik hem toch mijn helpende hand.


Die strijd verdwijnt,
bij mijn levenseind',
wanneer ik voor Zijn rechterstoel verschijnt,
God mij om Christus wil mijn schuld vergeeft 
en mij in Zijn eeuwige vrede draagt,


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten