maandag 22 september 2014



Vergeving 1e versie



God laat in mij geen reden over
om niet in vergeving van Hem te kunnen geloven.
Zijn Woord en Geest geven in ruime mate
voldoende reden om mijn schuld te vergeven,
op zo'n wijze dat ik de schuld van anderen
aan mij, ook voor goed los kan laten.


God vergaf mijn schulden
al voor ik deez' zelf kende.
Hij, die door Zijn Woord en Geest,
Zich in Zijn Zoon, tot mij wendde.
Aan Zijn kruis zag ik mijn schuld ontstaan,
die Hij door Zijn dood voor mij heeft weggedaan.


God maakt door Zijn Liefde mij van schulden vrij,
Hij wierp deez' op Christus al ver voor mij.
Een wonder liet God aanschouwen,
waardoor ik op Zijn vergeving kan vertrouwen.
Nu heb ik geleerd die dingen los te laten,
die ik vermoed en waarover men niet wil praten.

God laat geen onderscheid
op alle mensen aan mij nog over,
Hij laat in vergeving van mijn zonden geloven.
Ook ik maak niemand meer een verwijt,
nu ik weet dat God voor mijn ongeloof heeft geleden
waarvoor ik mij nu schaam in mijn aardse tijd.


God maakte mij in Jezus bloed van schulden vrij,
de grootte van die schuld leerde Zijn Liefde mij
door Zijn Geest in Zijn Woord te verstaan.
Toen bekende ik God wat ik verkeerd heb gedaan.
Barmhartig en genadig, goedertieren en weldadig
is mijn God voor Zijn Liefde, al mijn lof waardig.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten