donderdag 18 september 2014



Ben ik een fantast?



Ik ben zonder God,
een fantast over mijn eigen en andermans lot,
Ik stel mij bewust of onbewust,
dat beeld of die mening voor ogen,
waarmee ik God, mijn naaste
 en mijzelf heb voorgelogen.
Ik meende dat God dit wel zal gedogen,
immers Hij maakt toch wel recht wat krom zal zijn,
waardoor juist Zijn licht zo niet in mijn hart schijnt.


Ik ben zonder God,
onbekend van de ernst over mijn leugens.
De taal van de satan zit bij mij dan vast aan de teugels,
Ik schets en kleur mijn eigen verhalen,
die anderen ook weer op hun eigen wijze vertalen.
Daarbij stellen zij vaak hun eigen belang voor ogen,
hebben zo bewust of onbewust door mij ook gelogen,
dat leven wordt een film die ik niet zou willen herhalen.


Ik ben een schepsel van God,
die Hem willens en wetens heeft bedrogen.
Die door Zijn Geest in Zijn Zoons bloed gevonden wordt
mag nu in Hem gelovend bekennen, God, mijn naaste en 
mijzelf te hebben voor gelogen.
Toen Gods Geest mij in het licht
van Zijn onwankelbare Waarheid stelde.
was ik het die Hem mijn leugens vertelde,
zo is Gods Wet en Evangelie voor mij verricht!


Dat is een wonder, door Gods liefde
voor mij, dat tot Zijn eer in Zijn Zoon, is verricht!


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten