woensdag 10 september 2014



Leer mij Heer',

Lezen: Matteüs 6:25-3



Leer mij Heer', 
een kind te worden
en te blijven.
Laat mij van U
blijven schrijven,
zoals een kind
zijn tekeningen 
aan zijn vader laat zien.


Leer mij Heer',
door Uw Geest te vragen;
help mij Heer', hier uit nood,
waar ik mijzelf heb in geworpen,
waarin ik, als U niet helpt,
zal komen in de eeuwige dood.


Leer mij Heer',
Uw Woord te lezen,
zoals Uw Geest mij dat leert.
want als ik dat alleen blijft lezen
lees ik dat gewis verkeerd.


Leer mij Heer',
geduldig wachten
op de tijd die U bepaalt,
ook al duurt dit dagen en nachten,
U weet het wanneer U mij haalt.


Leer mij Heer',
een kind te blijven,
wat afhankelijk zich gedraagt.
Geen eigen beslissingen meer nemen,
maar bij alles het eerst aan U vraagt.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten