vrijdag 12 september 2014



Mijn leven met God!

lezen; Luc. 1: 26-55


Mijn leven met God
is geen toegevoegde waarde
waarvan ik bepaal het zo nu en dan.
Want dat leven is vol van Gods Geest
waarin Hij bepaalt, elk moment
dat ik niet zonder God leven kan.


Mijn leven met God
laat geen ruimte over voor mijzelf.
God neemt geen genoegen
met een heel klein deel of maar de helft.
Zijn Geest schept in mijn hart 
dat onweerstaanbare Gods verlangen.


Mijn leven met God
kan niemand of iets anders vervangen.
Dat is naar Zijn Woord en Geest,
hier maar een tijdelijk vreemdelingen lot,
wat mijn hart naar huis doet verlangen,
naar mijn Heiland, Heer en God.


Mijn leven met God
toen ik dat ontving, paste daarin geen ding,
wat de afwezigheid van mijn Heiland verving.
Dit leven met God is vol van genade,
 waar ik door Gods Zoons kruiswerk in onderging,
Zijn Geest is het die mij Gods liefde verklaarde.


Mijn leven met God
is een onverklaarbaar groot wonder.
Hoe God dat wilde en dat deed,
is Zijn wonder dat ik eeuwig niet vergeet.
God die in Zijn Zoon mijn ongeloof weg nam,
schonk mij geloof, waardoor Zijn wet in vervulling kwam.


Dit is mijn leven met God wat Zijn Liefde mij geeft,
een leven wat zonder geloof in Zijn Zoon niet kan.
Zo leeft, looft en dankt mijn ziel, 
door Zijn Geest mijn God en Heer'.
Geloven wordt zien, 
daar komt geen einde meer aan.


Soli Deo Gloria! 
  
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten