woensdag 10 september 2014



God de Heer regeert!

Psalm 93

O Heer' weest U de Koning van mijn hart,
laat niets anders daar regeren,
Dat maakt mijn leven zo verward,
zich niet naar Uw wil zal kunnen keren.

O Heer' schenk door Uw Geest en Woord
in mijn hart een wijs beleid,
dat op Uw komst is voorbereid
door niets en niemand meer gestoord.


O Heer', legt U de woorden in mijn mond,
die eerbiedig leren vragen,
hoe ik mij hier op aarde moet gedragen
wat op Uw Waarheid is gegrond.


O Heer', maak in mijn hart bekend
Uw heilige Wet en Evangelie,
waarin Uw liefde wordt herkend
zodat ik voor U kan bloeien als een lelie.


O Heer', U heeft onder ons gewoond,
Uw wonderen aan ons getoond,
U heeft de schuld van ons gedragen,
aan 't kruis verdroeg U onze slagen.


O Heer', U ging voor ons in de dood,
maar bent ook uit het graf verrezen,
U verlost ons van die nood,
waardoor wij eeuwig bij U mogen wezen.


O Heer', Uw Koninkrijk is onoverwinnelijk,
Uw daden daarin zijn ons bekend,
Uw Geest is het die Uw wil in ons brengt,
Uw Naam O God is heerlijk en aanbiddelijk.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten