maandag 1 september 2014



Gods Liefdewerk!


Gods Geest laat in Gods Kerk,
mij op een afstand staan
om naar mijzelf te kunnen kijken,
uiterlijk valt dat in mijn oog wel mee,
maar wat ik innerlijk deed,
op die mens wil ik niet meer lijken.


Gods Geest laat in Gods Kerk,
die dingen aan mij zien,
waarvoor ik de dood heb verdiend.
Geen ding in al mijn daden,
kan het daglicht zien,
Gods recht kan dat niet verdragen.


Gods Geest laat in Gods Kerk,
niets bij mij langer toe
om zelf voor God aan te dragen,
ja alles wat ik zonder God doe,
daar kan ik Zijn hulp niet bij vragen.
Zijn Geest legt mij uit hoe?


Gods Geest laat in Gods Kerk
door Woord en Sacrament,
mij horen en zien,
wie ik voor God in Christus ben,
wat daar alleen bij kan horen,
is het dankoffer dat ik Hem breng.


Gods Geest laat in Gods Kerk
geen ding met mij onbesproken,
in Zijn spiegel* zie ik wie ik ben,
hoe ik die heb gebroken.
De ware 'Jacob' wordt herkend,
de leugens worden besproken.


Gods Geest laat in Gods Kerk
geen leugens meer bestaan,
zij zullen alle ondergaan,
door Gods Waarheid zijn verklaard.
God die mij alleen maar spaart,
in Zijn Zoons vergoten bloed bewaard.


Gods Geest heerst in Gods Kerk,
naar Zijn wet en evangelie,
dat is Gods Liefdewerk,
daar wordt mijn ziel door versterkt.
Alleen door dat grote wonder,
ga ik in Zijn Koninkrijk niet ten onder.


Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten