maandag 1 september 2014


Gods verbond met mij.


Mijn God van het verbond,
had ik al lang vergeten.
Ik had mijn eigen keus gemaakt,
dat liet ik aan velen weten.
Ik ging mijn eigen weg
in al mijn doen en laten,
zo ik zelf Zijn Woord uitleg,
moest God mij wel verlaten.


Maar mijn God is geen mens,
Die doet naar wat ik wens,
God doet naar Zijn verbond
dat zal Hij niet verbreken,
God die Zijn Zoon hier zond,
heeft naar mij omgekeken.
Liet door Zijn Geest en Woord
't verbond met mij, dat is gebleken.


Onmogelijk te ontwijken
is Gods verbond met mij,
Hij liet mij op Christus lijken*,
dat maakte mij schuldenvrij.
Zijn Zoon nam Adams stam**,
om Zijn Vader de eer te geven.
Hij, die de schulden op zich nam,
laat mij voor Gods eer leven.


Hoe dwaas en onbekwaam,
kwam ik door Hem
voor Gods wet te staan.
Hij die Zijn Zoon verliet
om al mijn overtreden,
heeft voor mijn ongeloof
aan het kruis geleden,

Mijn zonden wilde Hij vergeven.


O God, hoe moet ik mij schamen
voor mijn onbeschaamd gedrag,
ik moet mijn straf beamen,
die U ter onderwijzing gaf.
Uw Vaderhand liet mij dat voelen,
waarin Uw grote Liefde blijkt.
Nu weet ik wat Hij met Zijn verbond bedoelde,
dat ik God mag loven, eeuwig in Zijn Koninkrijk.

Wie is een God aan mijn God gelijk,

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten