maandag 8 september 2014



Hoor, Heer' ! 


Als God eens van mij af zou willen,
wat zou mijn lot dan vreselijk wezen.
Als, kan die honger bij mij niet stillen,
Zijn Woord en Geest wil mij dat geven.


Geen ding heeft God mij doen ontbreken,
waardoor Hij niet bij mij wezen zal,
God is in Christus niet van mij geweken,
Hij hoort als ik Hem bid, Hij redt mij uit het dal.


Hoor Heer', naar het smeken van mijn stem,
ik bid U nu op bevel van Hem,
die Zijn aangezicht voor mij verborg,
omdat ik niet geluisterd heb naar Gods stem.


Ik heb bij anderen hulp gezocht,
maar U Heer', liet dat bij hen niet vinden,
Uw liefdesstem heeft mij overmocht,
U liet mij niet aan anderen binden.


Heer', U hoort naar Uw eigen Woord,
wat Uw Geest mij op de lippen legt.
Dat heb ik uit Uw mond gehoord,
omdat U mij alleen de Waarheid zegt.


Heer', Uw roepstem werd eens niet verhoord,
omdat U mijn schulden op U naam,
dat heb ik vanaf Uw kruis gehoord,
zo maakte U mij naar Gods wil bekwaam.


Hoor, Heer', mijn dankgebed tot U,
om wat U voor mij hebt gedaan,
uw brood en wijn ontvang ik nu,
daarvoor bent U aan het kruis gegaan.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten