woensdag 13 februari 2013

Afgoden gevloden!

O God weert al de afgoden
rondom mij heen van mij af.
Want U alleen bent mijn Heere,
die U in Jezus Christus mij gaf.

Laat al de afgoden het weten,
dat ik Uw eigendom bent.
Laat ook mij dat niet vergeten
dat een ander in mij U herkent.

Wil Heer', de afgoden verbieden,
hun recht op mij niet laten geschieden.
Houd Heer', U kruis voor hun gezicht,
laat hen zien wat U voor mij heeft verricht.

Laat Heer', mij van afgoden niet te eten,
geef mij vrijmoedig van U te mogen spreken.
Zodat zij vluchten zullen voor Uw kracht,
en ik wordt onderhouden door Uw macht.

Geef  Heer', Uw Woord in mijn hart en mond,
laat dat alleen mogen wezen de ware grond
waarop ik alleen U kan vertrouwen,
Laat mij Uw wil en wetten onderhouden.

Laat geen ding boven U van waarde wezen,
wil mij van al mijn begeren daarnaar genezen.
Laat mij in U alles hebben gekregen
waarvoor ik Uw Vader dankbaar kan wezen.

O God weert al de afgoden
rondom mij heen van mij af.
Want U  alleen mijn Heer', en Heiland
verloste mij, tot Uw eer, van dood, hel en graf!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten