zaterdag 23 februari 2013

Waar gaat het om?

Heel vaak wordt er gesproken,
over de waarheid die wij bezitten.
Nog vaker wordt er gebroken,
met het recht Gods daarvoor te bidden.

Twist met mijn twisters Hemelheer',
juist om Uw Waarheid slaan zij mij neer.
Het recht dat U in Christus bracht,
is Uw Waarheid die wordt veracht.

Genade is een woord, dat wordt veracht,
wat recht of krom is wordt door ons bedacht.
Daar hebben wij God niet meer voor nodig
Genade van God is voor ons overbodig.

Maar Heer', Gij zijt veel sterker dan het geweld,
het is Uw Waarheid die ons paal en perken stelt.
Wie meent te staan zie toe dat Hij niet valt,
als eensklaps Uw Waarheid en Recht hem overvalt.

Laat mij Uw Waarheid niet tegenspreken,
wil in mij de leugens af gaan breken.
Maak mij naar Uw wil oprecht,
zodat ik door Uw genade zal doen wat U zegt.

psalm 43

Zend Heer Uw licht en Waarheid neder,
en breng mij door die glans geleid
tot Uw gewijde tenten weder,
dan klimt mijn bange ziel gereder
Ten berge van Uw heiligheid,
waar mij Uw gunst verbeidt.

Dan ga ik op tot Gods altaren
tot God mijn God de bron van vreugd;
Dan zal ik juichen stem en snaren
Ten roem van Zijne goedheid paren,
Die na kortstondig ongeneugd,
mij eindeloos verheugd!

Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten