donderdag 14 februari 2013


Christen zijn om Christenen te worden
melodie: Psalm 1

1. Mijn God laat mij Zijn Woord en Geest verstaan
ja hoe ik op Zijn wegen hoor te gaan.
Mijn eigen wil en wensen af moet leggen,
door dat te doen wat Zijne Geest zal zeggen;
wat uit Gods Woord aan mij wordt uitgelegd,
gelovend doen wat Zijne wet mij zegt.

2. Maar Heer', U weet dat ik dat zelf niet kan,
wilt U mij leiden Heer', ach doe dat dan.
U weet alleen hoe ik mij zal gedragen,
laat mij niets doen zonder het U te vragen.
Al zal mijn pad door diepe dalen gaan,
houdt U mij vast, draag mij waar 'k niet kan staan.

3. Uw Geest laat in Uw Woord het aan mij zien,
dat ik de zonden doe en straf verdien.
Door wat Gij zegt kan ik Uw woorden horen
nu ik geloof ben ik opnieuw geboren.
Nu mag ik Jezus Christus eeuwig zien,
Die op zich nam de straf die ik verdien. 

4. O God hoe groot en machtig is Uw werk
dat ja ook ik behoor tot heel Uw Kerk,
die U van eeuwigheid heeft uitverkoren,
Uw Woord verstaat en door Uw Geest kan horen
het wonder dat Uw Zoon voor mij volbracht,
nu loof en dank ik U ja dag en nacht.

5. Laat mij o God zolang ik ben op aard,
nog in gena' door U worden bewaard,
getuige zijn voor allen die niet weten,
dat U het bent, Die hen niet is vergeten
ja, die zich door Uw Geest en Woorden kent,
gena' ontvangt en hun vergeving schenkt.  

6. Dan looft Gods Kerk de ganse wereld rond
door Uw gena, die Jezus ons verbond
aan wat God eenmaal zich had voorgenomen
dat door Uw liefde zondaars kunnen komen,
Uw Waarheid en Uw Recht zijn blijven staan,
ja ook voor hen die niet Zijn wegen gaan.

7. Wat vree heeft elk die nu Uw wet bemint,
daar al Uw zorg voor hen zich daar bevindt
Geen straffen zijn voor hen die mochten leren,
hoe zij zich tot hun God kunnen bekeren
tot Hem die voor hen eens geleden heeft,
en met Uw Kerk alleen de eer U geeft!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten