vrijdag 22 februari 2013

Verootmoediging
melodie: LvdK 170 Meester men zoekt U...


1. O Heiland die het lijden kent,
wat door mijn schuld is gekomen.
U hebt mij van die schuld bevrijd,
eens zelf die op U  genomen.
Hoe ondoorgrond'lijk is dat Heer',
ja ik verbaas mij telkens weer,
leg ook Uw liefde in mij- neer.

2. Behoed mij voor afvalligheid,
ach wat moet ik mij toch schamen.
U  door mijn schulden zoveel lijdt,
ach Heer', droog U nu mijn tranen.
U die alleen het offer brengt,
mij daarin al Uw liefde schenkt.
dat brengt ons  eeuwig teza-men.

3. Hoe wankel Heer', is hier mijn weg
waar ik als schaap steeds blijf dwalen,
Leer mij daar gaan zo U mij zegt,
daarvoor mijn dank U betalen.
Houd Heer', mijn oog op U gericht
dat door Uw Geest mijn hart verlicht,
het duister op zal doen kla-ren.

4. Hoor Heer', mijn stamelend gebed,
wat U mij eens leerde bidden.
Laat mij hier leven naar Uw wet,
blijf Zelf toch ook in ons midden,
verbind ons aan Uw Geest en Woord,
gezien wordt wat dan is gehoord
en U de lofzang dan zin-gen.

5. Laat als de doodsklok voor mij luidt,
de Hoop dan hier niet ontbreken.
U ging die weg voor mij vooruit,
hun hart door Uw licht onsteken.
De Heer', is waar'lijk opgestaan,
kom laat mij dankbaar tot U gaan
'k heb steeds naar U uitgekeken. 

Soli Deo Gloria!

  
    


    
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten