vrijdag 8 februari 2013

Bidden en Danken

Heer', wilt U mij geven,
dat is geen vraag van mij,
maar op Uw bevel gebeden,
want daardoor geeft U het mij!

Al wat ik God zal bidden
in Uw Vaders Naam,
dat zal Hij mij door U geven,
dat doet Uw Geest mij verstaan.

Geen ding zal uit mij komen
ja Heer', dat God behaagt.
alleen dat zal God belonen,
dat ik doe wat U mij vraagt.

Laat bij mij af het eigen willen,
hoe vroom ook dat soms klinkt,
wil door Uw lichaam mijn honger stillen,
geef dat Uw bloed mijn dorst verdringt.

Dan zal mijn mond Uw Naam belijden
voor wat U voor mij hebt gedaan,
in U mijn God zal ik mij verblijden,
Uw eigen werk in danken doen verstaan!

Geen dank zal ik U kunnen geven
waarvoor ik U niet gebeden heb,
die schuld moet ik eerst hebben beleden
en danken voor de verlossing uit satans web!

Dat zal mijn hart en mond doen zingen,
van Uw grootheid alleen o Heer',
dat zal door lucht en wolken dringen
en kniel ik God lovend dankend' neer.

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten