donderdag 21 februari 2013


De Heer' is echt op deze plaats.  Genesis 28:16
melodie: wat God doet dat is welgedaan. Herv. Bundel gez. 185

1. De Heer' is echt op deze plaats,
zo laat Zijn Geest ons weten.
Hier waar de mens naar Hem niet vraagt,
heeft Hij ons niet vergeten.
Dit blijkt door wat Gods Zoon kwam doen
Hij die de schuld van ons verzoent,
laat dat aan ons wel weten.

2. De Heer' is echt op deze plaats,
ik heb dat niet geweten,
Hoewel Zijn Naam mij was verteld,
heb ik Hem vaak vergeten.
Maar nu ik aan het vluchten ben,
is Hij het die mijn naam nog kent,
laat Zijn belofte weten.

3. De Heer' is echt op deze plaats,
laat ons Zijn Woord nu weten.
Het wonder dat ons wordt verteld
kan God niet meer vergeten.
Eens zullen wij dan voor Hem staan
en kent Hij ons bij onze naam.
Hij laat dit nu ons weten.

4. De Heer' is echt op deze plaats,
laat dat zijn Kerk nu weten.
Hij heeft ons hier bijeenvergaard,
haar fundament gemeten.
God kent ons hart en weet daarvan,
Hij is het die het helen kan,
laat Hem Uw noden weten.

5. De Heer' is echt op deze plaats,
geen twijfel wil Hij laten
in onze harten maakt Hij dan,
bekend dat wij Hem haten.
Daar licht Zijn Geest Zijn Woord ons toe,
wordt voor ons bidden nimmer moe,
Hij wil ons niet verlaten.

6. De Heer' is echt op deze plaats
schenkt hier nog Zijn genade
aan hem die nu zijn schuld bekent,
zolang hij is op aarde.
Ja Heer', de tijd die U nog geeft,
maakt dat voor mij die voor U leeft
Niets is van groter waarde.

7. De Heer' is echt op deze plaats
ik heb dat niet geweten.
Maar nu ik dat wat Hij liet zien,
ook nooit meer kan vergeten.
Nu dankt mijn ziel en looft mijn mond,
getuig ik nu de wereld rond.
Dat ieder dit zal weten!

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten