zondag 24 februari 2013


Een Heilige ruil...
melodie: Jezus leven van mijn leven; gezang 49

1. U bent in mijn dood gekomen,
Heer', die leeft en leven geeft.
Heeft de oorzaak weggenomen
U die dood was en weer leeft.
Nam de schuld van mijne zonden
die U op het kruishout bonden.
U mijn Heiland en mijn Heer',
brengt mij levend tot God weer.

2. Leer mij naar Uw wil te leven,
U die mij genade schenkt.
Door Uw dood heb ik verkregen,
't leven dat U in mij brengt.
Leer mij naar Uw wil te hand'len
naar Uw wet te zullen wand'len.
Hart en oog op U gericht,
wat door U Heer', wordt verlicht.

3. Laat Uw Geest mij onderwijzen,
in het Woord dat van U spreekt.
Daar U liefde uit bewijzen,
in de band die nooit meer breekt.
Ja  zolang U zult vertoeven,
zal ik Heer', Zijn troost behoeven.
Zend Hij mij Uw bijstand Heer',
dan daalt Uw kracht in mij neer. 

4. Vrede Heer', heeft U geschonken
aan mijn hart dat U weerstond.
Deze kelk heeft U  gedronken,
waar mijn schuld zich in bevond.
Laat mij Heer', u dank bewijzen,
ja Uw goedheid eeuwig prijzen.
Vader, Zoon en Heil'ge Geest,
Die Uw Liefde mij bewees.

Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten