dinsdag 5 februari 2013


Waarheid en Gerechtigheid.

psalm 143 en psalm 40

O God doe mij naar Uw gerechtigheid.
en laat Uw Waarheid mij daarin leiden,
Want als mijn leven daardoor wordt geleid
dan zal U mij van mijn eigen recht bevrijden.
Ik zal vrijwillig doen wat U behaagt
geen satans banden mij meer knellen.
Mij veilig weten doordat U mij verdraagt,
geen wetten zult U mij meer hoeven stellen.
Uw grote daden zal ik alom vertellen.

Uw Waarheid en Gerechtigheid,
hebt U op Uw eigen Zoon gelegd.
Uw Geest leert mij dat te geloven,
daarin Uw genade mij toegezegd,
wat U mijn God schenkt van boven.
O God hoe groot en machtig is Uw daad,
voor die in Jezus bloed dat ondergaat.
Die door Uw Geest door Zijn dood is heen gegaan,
die kan o God Uw liefde dan alleen verstaan.

Leer U het voor mij waard te achten,
de beloftes die Uw Woord mij geeft.
Door Uw Geest dat van U te verwachten
wat nodig is, zodat ik tot Gods eer leeft.
Geen dank zal U de eer toebrengen,
door alleen te zeggen wie U voor mij bent,
Uw bloed o Heiland zal zich met het mijne mengen
als ik Uw daden doet en geloof, als dankoffer brengt.
Zo zal God mijn dank aanvaarden om wie U bent.

Uw Waarheid en Gerechtigheid
is op het hoogst verheven,
nu ik  mijn God in Zijn Zoon belijd,
dat U door geloof mij in genade hebt gegeven.
Geen werk van mij kan tot eer van U geschieden,
als Uw Waarheid en Recht mij niet zal gebieden
en ik niet zal geloven wat Uw Geest mij zegt,
dan kunnen hart en mond God niet loven om Zijn recht.
Gods Waarheid en Gerechtigheid
is  en blijft het liefdewerk van Zijn Knecht
Zalig ben ik die in Hem mag geloven!
 
Soli Deo Gloria!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten