maandag 25 februari 2013

Spreek slechts één Woord tot mij. Math. 8. 5:13
melodie: Neem mijn leven laat het Heer', LvdK. 473


1. Vele vragen in één preek
halen niet een hele week.
Maar één Woord dat Uw Geest geeft,
maakt dat Uw Woord in mij leeft.

2. Mijn verstand is slechts beperkt,
weet niet hoe Uw wonder werkt.
Maar mijn hart zo hard als steen
daar komt Uw Geest wel doorheen.

3. Ja mijn zonden zijn zeer veel
in Uw Woord mij meegedeeld.
Want als Uw Geest dat niet doet,
komt het Heer', met mij niet goed.

4. Neem de weerstand in mij weg,
dat ik doen zal wat U zegt.
Geef een oor dat naar U hoort,
een gebed dat U verhoort. 

5. Wend begeren in mij af,
wees U Heer', mijn spies en staf,
Maak begerig naar Uw wet,
waar Uw wil mijn voetstap zet.

6. Maak mijn handen voor U Heer',
werkzaam alle dagen weer,
hulpbehoevend ingezet,
naar de eis van Uwe wet.

7. Maak Heer', dat ook ik vergeef,
kwaad dat men aan mij bedreef.
Maak Heer', zo U aan mij deed,
dat men U nooit meer vergeet!

Soli Deo Gloria!
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten