zaterdag 23 februari 2013

Omdat U het zei...

Omdat Ik het gezegd heb:
Ik zag U onder de vijgenboom,
daarom gelooft gij,

grotere dingen zult gij vanaf nu zien, Joh. 1. 46-52
al volgend achter Mij.
        

Heer', nu kom ik tot U
op Uw eigen woord,
veel van U geweten
maar nu verstaan
wat ik van U zelf heb gehoord.

Van nu aan laat U mij zien,
de hemel is geopend,
Uw Dienaars dalen op en neer,
ze komen en ze gaan
tussen U en mij telkens weer.

Nu laat U 't mij verstaan
het wonder komt bij U vandaan.
Nu kan ik op U vertrouwen
gelovend op U bouwen.

Gij hebt mij niet verlaten,
ik Heer', ik ben weggevlucht.
U bent in mij gaan praten,
uit mij kwam zelfs geen zucht.

Laat mij mijn mond maar houden
want U Heer', bent aan het woord,
laat mij Uw wonderen  aanschouwen
die ik nu van U zie en  heb gehoord.

Nu vloeit mijn mond weer over van Uw eer,
zoals het water uitstort op de velden.
Dan klimmen alle vruchten tot U Heer',
om wie U bent, en dat aan mij vertelde!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten