vrijdag 15 februari 2013


Gods huis op aard     psalm 84
De stilte van Uw huis o Heer',
brengt mij dat ik naar binnen keer
in al mijn dagelijkse gangen,
dan naar Uw komst zo kan verlangen,
De rust waarvan ik dan geniet,
brengt mij tot schrijven van een lied.
Maar als Uw Woord daar wordt gehoord
Uw Geest mijn oren dan doorboord
dan bid en dank ik in Uw Naam
omdat U mij opnieuw laat verstaan,
de liefde die Uw Vader geeft
en door U Heer', mijn schuld vergeeft.

Leer mij te zwijgen in Uw huis,
al mijn gepraat laat ik dan tuis.
Het orgel wijst mij naar een lied,
waarvan ik dan zo vaak geniet.
De woorden komen dan naar voren,
die ik verstaan mag, U kan horen.
Hier heeft u al mijn voorgeslacht,
ook door Uw Geest naar toegebracht.
Zij hebben mij naar U gewezen,
Uw Woord van Waarheid leren lezen.
Ook mij daar eens ten doop gehouden,
door Heer', alleen op te vertrouwen!

Hier hoor ik ook Uw heil'ge wet,
die U tot mijn bescherming zet.
Om niet de zonden meer te doen,
heeft U mijn schuld eenmaal verzoent.
Wend U mijn hart tot U alleen,
met alle mensen om mij heen.
O Heiland heelt mij van mijn zonden,
die U eens bracht tot vele wonden.
Nee dieper zakken als U kan ik niet,
als ik U, voor mij, aan het kruishout zie.
Neem Heer', dan weg mijn ijdelheid
Maak dat ik mij alleen in Uw gunst verblijd.

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten