donderdag 14 februari 2013


Gebed                  melodie; psalm 108

1. Mijn hart o Heer', voelt soms zo leeg,
waaruit geen bidden tot U steeg.
Ontredderd vraagt het zich nu af,
of U mij wel genade gaf.
O Geest zend mij Uw krachten weer,
zoals U deed, ja als weleer.
Toen U zich aan mij openbaarde
Gods liefde ook aan mij verklaarde.

2. Geen blijdschap is er nu in mij,
de twijfel voert zijn heerschappij,
of U mij toch vergeten zal,
brengt heel mijn wezen in een dal.
Nu weet ik niet meer wie U bent,
Ach Heer', maak mij opnieuw bekend,
ja of ik toch bij U mag horen,
want zonder U ben ik verloren. 

3. Laat door Uw Geest mij nu verstaan
wat U voor mij eens hebt gedaan.
U hebt mij eenmaal toegezegd;
Uw waarheid en Uw heilig recht,
dat in Uw woord mij wordt verklaard
ja, die U zoekt wordt toch gespaard.
Laat mij op Uw beloften pleiten,
mijzelf het ongeloof verwijten. 

4. Leg Heer', de woorden in mijn mond
die reden geven ja terstond
geloven wat U mij laat zien;
zonder geloof, ik U niet dien.
Ik zal mij niet verzetten Heer;
als Uwe Geest mij waarheid leert.
Uw liefde zal voor mij eens blijken
Uw grote goedheid mij verrijken.

5. O Heiland maak Uw woorden vast
zodat opnieuw U mij weer verrast.
Uw wonderkracht mij dan geneest
zodat mijn hart opnieuw U vreest.
Mijn twijfel wordt dan zekerheid
waardoor ik mij in U verblijd,
Laat mij opnieuw getuige wezen
want die U zoekt, zal zijn genezen.

6. Nu looft mijn hart en mond U weer,
Uw Geest bracht mij de ommekeer,
Ik schaam mij voor mijn ongeloof
want U hebt mij nu weer beloofd;
Dat U die dood was maar nu leeft,
U ook aan mij toch leven geeft,
Zo mag ik weer in U geloven,
brengen mijn dank tot U naar boven.

7. Eens zult U op de wolken staan,
dan knielen al de Uwen saam.
aanbidden U om wie U bent,
Uw Naam wordt dan alom erkend,
geen twijfel zal er meer bestaan,
de Uwen zullen met U gaan,
maar zij die nu niet naar U vragen,
bekeer hen Heer', wil hen ook dragen!

Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten