maandag 9 februari 2015


Alles of niets.

Joh. 17


Heer', ik kan U niet geven,
wat mijn eigendom niet is.
Daarvoor gaf U Uw leven,
wat ik zonder U eeuwig mis.


Heer', ik kan U niet geven
de liefde die U mij gaf,
als U mijn schuld niet weg zal nemen,
dan kom ik daar eeuwig niet van af.


Heer', ik kan U niet geven
mijn leven zonder schuld.
Wilt U die van mij weg nemen,
dan is Gods wet in mij vervuld.


Heer', ik kan U niet geven
zoals U dat zonder schuld deed,
aan het kruis gaf U voor mij Uw leven,
wat ik door U nooit meer vergeet.


Heer', ik kan U niet geven,
mijn ja woord op Uw Woord,
zonder Uw Geest in mijn leven
heb ik dat niet verstaanbaar gehoord.


Heer', U heeft mij alles gegeven
in Uw Woord en Geest,
dat mij uit de dood bracht tot leven,
waardoor ik in U geloof,
eeuwig U, Drie-enig God, alleen
de eer en dank kan geven.

Heer', zo zal ik Uw Woord
kunnen doorgeven,


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten