donderdag 5 februari 2015


Waarom ik?

Joh.3

Geboren worden is het allergrootste wonder
dat een mens op aard ondergaat.
Een uniek gebeuren dat een mens 
zonder God zijn Schepper niet verstaat.
Waarom hij en niet een ander
zijn plaats op aard heeft ingenomen,
dat antwoord kan hij alleen maar geven
als zijn bestaan verbonden is
aan Jezus Christus dood en leven.
Zonder Hem staat het daardoor
duidelijk voor hem vast,
dat het eenmaal moeten sterven
op elk mens past.


Jezus zegt dat als één mens
niet opnieuw geboren wordt,
hij niet kan komen
in het Koninkrijk van God.
Dat Koninkrijk waarin geen dood bestaat,
verstaat geen mens die niet tot Jezus gaat.
Het geloof dat door Gods Geest en Woord
in het mensen hart ontwaakt,
is het voertuig waardoor die 
opnieuw geboren mens tot Jezus gaat.


Die Weg en Waarheid waarop ik
mijn leven toevertrouw,
is geheel omgeven waar ook
satan zijn verleidingen mij voorhoudt.
Gelijk een vreemdeling bewoon ik deez' aard,
waarop ik door mijn Heiland wordt bewaard.
Langs afgronden en verleidelijkheden,
 kwam en kom ik Jezus kruisweg tegen,
daarop zijn mijn ogen open gegaan
en verstond ik waarom God,
in Zijn Zoon mij en geen ander in mijn plaats
op deze plek op aard liet staan.

Daarom

Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten