woensdag 4 februari 2015



Jarig zijn!


70 jaren geleden,
ben ik dit aardse leven binnen getreden,
als 10 de kind van een twaalftal leden.
Het was oorlog en hongersnood,
mijn moeder liet bijna daarbij haar leven
en ook ik was dicht bij de dood.


70 jaren geleden,
was het heel anders dan heden.
Veel mensen kennen hier 70 jaren terug,
de oorlog met diepe sporen op hun rug,
Ik kreeg de naam die mijn Vader droeg,
een naam waar geen kind 
uit zichzelf naar vroeg.


70 jaren geleden,
kwam ik hier op aarde,
in een tijd waarin voor velen
de toekomst had geen enkele waarde,
Toch mag ik hier 70 jaar later getuigen,
dat ik voor Gods Woord mocht leren buigen,
70 jaren heb ik dagelijks zijn gebod overtreden,
70 jaren lang heeft God mijn schuld vergeven.


Het gaat er niet om hoe lang wij hier zijn,
in voorspoed of met zorgen en pijn.
Het belangrijkste is dat je hier weet
en niet vergeet van Wie jij er één bent,
Dat God dat mag zijn die jou in Christus niet vergeet.
Vraagt daarom Hem dat het getal van onze jare,
in Hem gelovend, deel uit mogen maken van 
de eeuwigheid die God voor ons bewaarde.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten