woensdag 18 februari 2015


De grootste zonden.



De grootste zonden, die ik kan begaan
is Heer' die ik U niet af laat nemen,
door aan Uw uitgespreide armen voorbij te gaan,
mijn ongeloof aan U niet af wil geven.


Een grote zonde, die ik kan begaan
is het verschil met mijn naaste niet los te willen laten,
waardoor ik lijk op Kaïn die Abel daarom hate,
want dat heeft U Heer' voor mij gedaan.


Een grote zonde, die ik kan begaan
is aan Gods genade niet genoeg te hebben,
waardoor mijn schuld op mij blijft staan,
Uw werk voor mij, aan mij voorbij te laten gaan.


Een grote zonden die ik kan begaan,
is Christus gebod van liefde te overtreden,
blijven deze zonden niet beleden bij mij bestaan,
dan zijn deze zonden mij niet vergeven.


Een grote zonde, die ik kan begaan
is door buiten de wereld te gaan staan,
want die heeft God zo liefgehad,
dat Hij, U Heer' daarvoor aan het kruis liet gaan.


De grootste zonde, die U Heer' mij vergeven kunt,
is het ongeloof waarmee ik ben geboren,
waarna U mij Uw belofte gaf,
dat U die zonden op U nam, 
waardoor ik nu geloven mag,
zonder zonden bij U te kunnen horen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten