zaterdag 21 februari 2015

Ware vrede!

Filipijnen. 4: 7


Laat mij Heer' niet gaan slapen 
zonder Uw ware vrede in mijn hart,
Geef mij Uw vrede als enig wapen,
waarmee ik aanvallers op Uw vrede tart.


Laat Heer' de zon niet ondergaan,
over de boosheid die mij zo verward.
Geef Uw Woord en Geest mij te verstaan,
waardoor het kwaad mij niet verhard.


Laat Heer' mij bidden om Uw vrede,
die mijn verstand te boven gaat.
Laat in mijn hart geen enkele reden,
die tegen Uw liefde voor mij ingaat.


Leg op mijn lippen de vrede bede,
waar ik zonder niet zal gaan slapen,
smekende om Uw onmisbare vrede,
die bij mij blijft door het van U verkregen wapen.


Laat mij Heer' U niet tegenspreken,
als U mijn opstandig hart berispt,
Laat Uw vrede mijn weerstand breken,
zodat er geen kwaad mijn mond ontglipt.


Laat Uw genade  mij zijn als enig teken,
waar Uw vergeving voor mijn schuld in blijkt.
Daar niets meer mee worden vergeleken,
laat dat alles in mij voorgoed daarvoor wijkt.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten