donderdag 26 februari 2015


Rein zijn en genezen.


psalm 51
Marcus 1: 40-45
Rom 5: 19b

Toen U Heer' mijn ziel aanraakte,
door Uw Geest die U mij gaf,
dat was wat mij voor God levend maakte,
zo kwam ik van mijn geestelijke doodstaat af.


Eertijds leefde ik in Adams beeld,
dat van U was afgevallen,
Maar U heeft dat beeld geheeld,
door met zijn beeld aan het kruis te hangen.


Uw Geest getuigt met onze geest,
dat wij kinderen van God zijn,
allen die in Jezus Naam geloven,
door Uw Geest verstaan zij Uw wet van boven.


Uw Geest die levend maakt 
mijn geest, ziel en lichaam beiden,
die geven zich Heer' geheel aan U
daar zij zich nu in U verblijden.


Uw Geest van waarheid recht en genade,
doet ons bidden tot God onze Vader;
laat Uw wil door ons worden gedaan,
door het geloof in U, dat komt bij U vandaan.


Uw Woord en Geest vormen mijn bestaan,
waar U binnen in mij laat leven,
mijn geest, ziel en lichaam saam,
die U, onze Vader, eeuwig de eer zal geven.


Ontzondigt U mij geheel en al,
zodat ik rein zal zijn en genezen,
richt U mij op wanneer ik vallen zal,
wil U Heer' mijn trouwe Herder wezen?


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten