zondag 15 februari 2015




Zondagsrust!



Laat mijn hart zich niet verheugen
in dat, wat ik zelf bedenk, 
neem uit mij weg de leugen
dat ik geen aandacht daaraan schenk.
Open door Uw Woord en Geest
mij de oren en de ogen,
geheel en al op U gericht,
Uw wil verstaan en U geloven mogen.


Laat mij doen ontwijken,
het aanlokkelijk verhaal,
dat het niet zo erg zal blijken,
maar zoals Uw Geest mij dat vertaalt.
Leer mij daarom acht te geven
op wat Jezus heeft gezegd,
dat ik alleen in Zijn rust kan leven
door te geloven naar Gods recht.


Heer', neem de minste weerstand weg
om Uw woorden te weerleggen,
geef mij de aandacht aan wat U zegt,
waarin ik niets daar tegen zal zeggen.
Een hart dat naar Uw wil leert vragen,
niet mijn lust de voorrang geeft,
hoe moeilijk dit ook is te verdragen,
toch aan U alleen de voorrang geeft.


Steeds meer maakt U mij bekend,
de omgekeerde wegen
 die ik zelf opnieuw bedenk,
maar daarop kom ik U niet tegen.
Laat daar Uw wil mij duidelijk blijken,
waardoor ik Heer' op U zal lijken.
Geef satan in mij geen enkel recht,
laat mij alleen doen wat U zegt.


Hoe weerbarstig is mijn wil,
wanneer U deze niet beheert,
maakt die in mij toch stil,
opdat ik mij naar Uw wil toekeer.
Dan zal mijn ziel zich in U verblijden,
ook al moet ik hier nog lijden,
maar het uitzicht, dat U mij geeft,
zorgt dat mijn ziel in U alleen leeft.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten