donderdag 12 februari 2015


Hier niets achterhouden!


 Psalm 32

Wanneer ik alles zeg wat ik denk en wat ik voel,
is het wat God van mij wil weten,
dat is wat Zijn Woord en Geest bedoelt,
wil Hij mij de zonden daaruit vergeven.


Een geheim van één 
weet God alleen.
Een geheim van twee
is licht gemeen.
Een geheim van drie
is algemeen.


Wanneer ik mijn geheim voor God bedek,
Hem dat niet toevertrouw,
dan wordt het door Hem eenmaal ontdekt,
en is het te laat voor mijn berouw.


Psalm 32 : 3 ob

'k Bekend' aan U o Heer' oprecht mijn zonden,
'k verborg geen kwaad dat in mij werd gevonden,
'k belijd na ernstig overleg
mijn boze daan Gij nam die gunstig weg,
zo zal een ieder van de vromen
in vindenstijd met smeking tot U komen,
een zee van ramp mag met haar golven slaan,
hoe hoog zij ga, zij raakt hem zelfs niet aan.



Gods wet wordt door Zijn evangelie waar,
daarin komt alles van mij aan het licht,
en wordt mijn ware gezicht 
daar openbaar gesteld.
Aan mij en anderen bij Jezus kruis verteld,
dat Gods Liefde waar ik geen recht op heb
in Zijn genade ook mij niet wordt onthouden,
maar ook ik bij de Zijnen wordt geteld.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten