vrijdag 6 februari 2015


Van wie ben ik er één?

H.C. zondag 1.


Wanneer men mij zou vragen,
van wie ben jij er één,
dan zal ik hen Gods Naam voordragen
en van geen ander.


Menen zij dan mijn ouders hier op aard,
dan zeg ik die hebben mij verlaten.
God alleen heeft mij in Zijn Zoon gespaard,
wie ik eertijds door Zijn Geest heb leren haten.


Geen reden kan er voor mij meer bestaan,
nu ik van Jezus mijn Plaatsvervanger weten mag,
wat Hij in mijn plaats heeft gedaan,
nadat ik Hem voor mij aan het kruishout zag.


Nooit kom ik onder Zijn werk voor mij uit,
dat door Gods eeuwig raadsbesluit,
mij door Zijn Woord en Geest heeft uitverkoren,
waardoor ik uit Gods liefde ben geboren.


Alle dagen in mijn aardse leven,
heeft mijn zondig aards bestaan,
zijn heilige wetten overtreden,
Mijn God heeft in Jezus deze mij vergeven.


Vraag Hem voor uw ondergaand bestaan;
Here Jezus van wie ben ik er één,
waar kom ik vandaan
en waar ga ik heen.
Hij kent het antwoord tot Gods eer,
voor elk wie Hem daarom vragen
alleen.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten