woensdag 11 februari 2015




Wet en Evangelie!

2 Kor. 3:6


Gods wet is zonder Zijn evangelie
geen spiegel waar ik mij in zie staan.
Dat leert mij Zijn Woord en Geest,
die los van elkaar ook niet open gaan.


Een overtreder van Gods wet
wordt ik door Jezus Christus aan het kruis.
Daar wordt mijn schuld op Hem gezet,
anders blijft dat zo eeuwig bij mij thuis.


Gods heilig evangelie vervuld Zijn wet.
Waardoor daarbuiten niets kan bestaan,
waar Jezus niet voor aan het kruis is gegaan.
Dat moet door Gods wet verloren gaan.


Gods rechtvaardigheid is enkel liefde
die ondervindt men in het houden van Zijn wet,
Door Gods liefde zijn de overtredingen,
op de onschuldige Zoon van Hem gelegd.


Gods Woord en Geest verklaren,
de liefde die God zal vergaren
in hen die wet en evangelie samen,
Zijn liefde voor hen gelovig zullen beamen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten