donderdag 19 februari 2015


Gods gebod eist en krijgt voldoening!

2 Kor. 7:10

O Heer' laat mij niet makkelijk berusten
met de zonden door mij gedaan,
doe mij berouw en bitterheid daaruit lusten,
voor de smart die ik U daarmee heb aangedaan.


Ja Heer', het gewicht van mijn zonden is groot,
dat mijn ziel en lichaam U smekende zuchten;
Heer' verlos mij uit die grote nood, laat mij, 
zonder Uw vergeving, daarin niet rusten.


Heer' Uw geboden zijn mij niet te zwaar,
ik blijf ze telkens overtreden.
Beheerst U mijn kracht en zinnen nu maar,
U heeft daar, ten dode toe, voor geleden.


Geef mij een droefheid tot U o God,
die mij berouwlijk zal doen weerkeren
naar de wil van Uw Woord en Geest,
dat die de weg van Uw geboden mij leren.


Steeds scherper komen de zonden mij voor ogen,
in de spiegels van Uw Woord en Geest,
die nu als een cirkel om mij zijn heen gebogen,
zo afschuwelijk zijn zij mij nog nooit geweest.


Laat mij nooit meer mijzelf nog troosten,
met de gunsten die U eeuwig bewoog.
Wast U mijn tranen en richt mijn hoofd, 
U smekende om vergeving, naar U om hoog. 


Laat mijn mond gesloten blijven
waar geen eer mee naar U uitgaat,
laat mijn pen geen woord meer schrijven,
waar van U geen vergeving voor bestaat.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten