maandag 23 februari 2015




Gelukkig maar!

psalm 32


Gelukkig Heer', dat U het doet
wat ik zonder U beslist niet kan,
dat bewijst U in het door U  vergoten bloed,
ja Heer, ik bid U nu doe U het voor mij dan.


Gelukkig Heer' dat ik het zonder U niet kan,
al probeer ik het telken weer zelf te kunnen,
gelukkig nu meer weer dan,
dat U mij die eer niet kan gunnen.


Gelukkig Heer' dat U alleen dit weet,
hoe het voor God alleen maar kan,
ondanks dat ik dat steeds weer vergeet,
wacht ik nu op Uw werk voor mij dan.


Gelukkig Heer' dat U mij het niet laat lukken,
want zo leert U mij voor Uw werk te bukken.
Geen ding  zal door mij goed zijn gedaan,
zonder dat U mij daarin bent voor gegaan.


Gelukkig Heer' dat U mij niet laat zoeken,
om de mogelijkheid bij mijzelf te ontdekken,
maar Uw Geest mij wijst naar het Boek der boeken,
waar ik Uw hulp mag vinden 
wat Hij mij in U leerde zoeken.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten