zondag 8 februari 2015



Geleend zijn.

Luk. 17-19


Geleend is heel mijn leven,
zolang mijn God dat hier geeft.
 Het belangrijkste heeft Hij gegeven,
in Zijn Zoon, waardoor ik eeuwig leef.


Geleend is heel mijn leven,
door God, die mij daarin beproeft
of ik in alles Hem de eer zal geven,
Hem door Jezus werk niet bedroef.


Geleend is heel mijn leven,
Zijn Woord om dat te lezen,
dat zonder Zijn Geest niet kan,
waarvoor ik Hem bid en dank. 


Geleend is heel mijn leven,
dat is niet mijn eigendom,
eens zal ik het over moeten geven,
als de Eigenaar daarom komt.


Geleend is heel mijn leven,
mijn ouders en de mensen om mij heen,
ook zij hebben een geleend leven,
want alles is van God alleen.



Jezus is Eigenaar van mijn leven,
Hij heeft dat met Zijn bloed gekocht,
de volle prijs heeft Hij daarvoor gegeven,
omdat Hij dat door de liefde van God vermocht.


Eigendom van God te mogen wezen,
dat is een eindeloos vreugdevol leven,
waar geen ellende meer gevonden wordt,
een leven tot eer van onze God.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten