dinsdag 10 februari 2015


Uw wil geschiede!


Als je moet kiezen tussen twee kwaden,
kies dan geen van beiden.

Charles Spurgeon. 


Heer', ik dank U om zoveel tegenstand,
dat maakt mij afhankelijk van Uw kant,
om de juiste keus te kunnen maken.
Leidt mij stevig aan Uw hand,
zodat ik van Uw genade niet los zal raken,
immers U bent de Borg aan mij verpand.


Heer', ik dank U om de tijd die U mij geeft,
om Uw nabijheid aan te vragen.
Laat de aardse tijd waarin ik leef,
door Uw Woord en Geest 
de keus door U in mij zijn gedragen, 
dan zal ik vrede vinden 
in de uitkomsten die U mij geeft.


Heer', laat geen moment in mij ongelegen,
om Uw wijsheid af te dingen,
die in Uw zegeningen worden verkregen,
waardoor mijn hart in U op zal springen,
met het antwoord wat ik van U kreeg.
Zo zal ik U de eer en lof toe zingen.


Heer', laat mij geduldig wachten
op het tijdstip dat U schikt,
in de dagen of de nachten,
waarin de satan met zijn listen
mij vaselijk heeft verstrikt,
waardoor ik in mijn gedachten 
 mijn besluiten zondig weeg en wik.


Heer', laat het duidelijk  bij mij zichtbaar wezen,
dat Uw wil in mij geschied.
Geen angst en twijfel mij doen beven,
zeker mogen weten U verlaat mij niet.
Alles in U gelovend aan U overgeven.
Van Uw leiding in mijn leven oprecht geniet.


Kies dan heden wie gij dienen zult...
Jozua 24: 15


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten