zondag 6 januari 2013


Gebed  melodie psalm 136

1. Maak mijn ziel voor U gereed,
dat hij van geen ander weet
wat U voor mij hebt gedaan
doe dat door Uw Geest verstaan.

2. Richt mijn zinnen naar Uw doel
zo dat ik Uw liefde voel
en geloof dat U het bent,
die mij als geen ander kent.

3. Neem de weerstand bij mij weg,
'k doe wat Uw Woord in mij zegt.
Lijdt mij Heer aan Uwe hand,
neem van mij die tegenstand.

4. Breng Uw blijdschap in mij weer,
waarin ik mij weer tot U keer,
Neem de droefheid in mij weg,
geef mij vreugd in wat U zegt.

5. Toon mij Heer', Uw heerlijkheid
die U bent van eeuwigheid.
Maak dat ik mijn oog dan richt,
door Uw Geest, op Uw gezicht.

6. Neem in mij de twijfel weg,
die de satan in mij legt.
Breng in mij de vaste hoop,
die de grond geeft aan mijn doop.

7. Ja o Heer', U bent mijn God,
U bepaalt mijn levenslot.
Door wat U voor mij volbracht,
dank ik U nu dag en nacht.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten