maandag 28 januari 2013


 Kijken zonder te zien,
Zien kunnen zonder te kijken!    Marcus 10: 46-52 

Na veel jaren te hebben gelezen
het Woord dat God mij gaf,
ben ik een blinde zondaar gebleven
en kom ik daar zelf niet van af.

Heer', geef mij ook de ogen
die eens Barthimeus had,
die al smekende U gelovend
om genezing daarvoor bad.

Heer', open mij ook die ogen
die wel kijken kunnen maar niet zien,
Wil mij ook de tranen daar van drogen
door het werk wat U heeft verdient.

Heer', wil U alle hindernissen slechten,
die mij tegenhouden bij U vandaan.
laat mij leren hoe te moeten vechten
om heel dicht bij U te kunnen staan.

Heer', leer mij het aan U te vragen;
laat mij mijn zonden zien.
Mijn onmacht aan U klagen,
het eens zijn dat ik de straf verdien.

U Zoon van David die ook mij is beloofd,
wil mij geheel genezen, daar ik in U geloof.
Laat ook bij mij de muren vallen
zoals U eens Jericho heeft gedood.

Heer', U laat mij zien en mag ik U volgen
de weg die U bent voor gegaan.
U zal voor altijd er voor zorgen,
dat ik God lovend eenmaal voor U zal staan!

Soli Deo Gloria!

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten