vrijdag 4 januari 2013


Onlosmakelijk los gemaakt!

Onlosmakelijk ben ik hier,
verbonden met de zonden.
Gelijk een redeloos ongetemd dier
aan ketenen ligt gebonden.

Onlosmakelijk ben ik hier,
met verleidingen besmet.
Als met het instinkt van een dier,
een overtreder van Gods wet.

Onlosmakelijk ben ik hier,
aan Adams schuld gebonden.
De tweede Adam* hier,
heeft mij daarvan ontbonden.

Onlosmakelijk heeft mijn God,
Zijn Zoon met mij verbonden,
Door Zijn willen komen hier,
droeg Hij weg mijn zonden.

Onlosmakelijk heeft Gods Geest,
Gods Woord aan mij gegeven.
Door Hem versta ik wat ik lees,
mijn dood en dat ik in Jezus zal leven.

Onlosmakelijk is Gods kracht
door Jezus werk aan mij gegeven.
Mijn ziel die het alleen van Hem verwacht,
zal door het geloof, van Zijn genade leven.

Onlosmakelijk is Gods geduld
op aarde nu nog aan mij gegeven.
Eenmaal losgemaakt van alle zonden schuld,
door Gods Liefde in Jezus verzoenend bloed,
Hem dankende, eeuwig voor Hem leven!

Soli Deo Gloria!

* Jezus, Romeinen 5 en 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten