dinsdag 1 januari 2013


Oud en Nieuw!

Het oude en vertrouwde
waarop ik dikwijls bouwde
is ook nu nog niet voorbij.
Het volmaakte nieuwe
ja Heer wanneer komt dat voor mij?

Het oude en vertrouwde
moet nog worden afgelegd.
Ook dat is een zeker weten
wat mij is aangezegd.
God doet met mij naar Zijn recht.

Het oude en vertrouwde
gaat eenmaal allemaal voorbij
Wat ik vast zou willen houden,
dat komt er later niet meer bij.
Het volmaakte leven komt straks voor mij!

Het oude en vertrouwde
houdt niemand hier geheel in stand
Wie op God heeft leren bouwen
legt al het zijne eenmaal in Zijn hand,
mijn eigen werk houdt nimmer stand!

Het oude en vertrouwde
wordt hier heidens weg geknald, 
Alsof het tegen God de vuisten balt. 
Maar in het suizen van Gods stilte
daar is de rust die mij bevalt.

Het oude en vertrouwde
kan niet eeuwig blijven bestaan.
Wie het daarbij alleen maar wil houden
zal met het oude moeten vergaan,
zo de Geest in Zijn Woord dat doet verstaan!

Het nieuwe en nog onbekende
voor ons die nu nog hier op aarde zijn.
Dat is wat Jezus in Zijn werk ons gaf,
daarin verdwijnt het ons oude en vertrouwde
met Hem in Zijn kruisdood en in het graf.

Gods Liefde is het die ons
in Zijn Zoon het onvergankelijke nieuwe bracht. 

Soli Deo Gloria! 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten