dinsdag 22 januari 2013

Here...

U is gegeven alle macht
in hemel en op aarde.
Laat in mij blijken alleen Uw kracht
en zo doen leven uit Uw genade.

Laat al het mijne van U zijn,
was mij van al mijn zonden rein.
Houd mij in U macht zo omvangen
dan zal ik alleen naar U verlangen.

Heer', het wordt hier steeds benauwder,
haat en twist breken steeds meer uit.
Mensen harten worden steeds kouder,
nemen zelfs hun eigen doods besluit.

Lieve Heiland mijn verlangen,
strekt zich steeds meer naar U uit.
Het maakt mij zonder U steeds banger
toch nog toe te vallen aan Satans buit.

Zonder U kan ik niet leven,
is het leven hier een hel.
Alleen met eigen belangen omgeven
dat is hier alleen in tel.

Heer', ik moet het bekennen,
dat het zonder U niet anders is
Wil mij onder Uw vleugelen brengen
daar ik mij in U niet vergist.

Breek in mij de boze lusten,
laat mij in Uw armen rusten.
Ja Heer', het gaat alleen om U
lieve Heiland kom, ja kom nu!


Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten