zondag 27 januari 2013

Ga heen zondig niet meer! Johannus 8: 10-11 Marcus 2: 40-45

Heer', mijn zonden sluiten U buiten mijn bestaan.
O Heer', laat mij die zonden U belijden,
want die houden U ver bij mij vandaan.
Terwijl U binnen kwam om mij daarvan te bevrijden.

Laat mij nu tot U Heer', smekende vluchten,
o Geest maakt U Zijn wil bekent.
Nu weet ik waarom ik moet kermen en zuchten,
omdat als ik zondig, U Heer' Jezus niet in mij bent.

Geen woord Heer', heb ik tegen hen in te brengen,
die mij betrapten op mijn zonden die ik deed.
Met mij te stenigen willen zij mijn leven niet verlengen
totdat U sprak, vroeg aan hen, wie van zijn eigen zonden weet?

Zo kom ik Heer' ook als U alleen te staan
en zullen alle die U haten ook mij willen slaan.
Maar één ding mag ik dan nu al van U weten,
dat ik met U uit de dood bent opgestaan.

Leer mij nu te blijven komen tot Uw kruis,
waaraan U door mijn zonden bent gehangen.
Laat mij als de moordenaar naar Uw huis
met hem daar nu al ook zo naar verlangen.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten