dinsdag 8 januari 2013

Morgengebed

Heer', U heeft mij doen ontwaken
en weer een nieuwe dag gegeven,
in de nacht wilde U bij mij waken
om naar Gods wil te doen leven.

Heer', wilt U mij de krachten geven
om mijn werk te kunnen doen.
Wilt U Heer', daar ook bij mij wezen
want zonder U zegen kan ik niets goed doen.

Heer', Uw Geest leert mij U vragen,
Uw kruis hier op aarde na te dragen.
Wilt U hier mij dat doen verstaan,
zonder Uw Woord niet verder laten gaan.

Heer', wilt U mij leren zwijgen
als men mij om U soms haat,
Laat mijn vijand ook van U krijgen,
waardoor hij niet verloren gaat.

Heer', geef mij op tijd te spreken
als Uw Naam geweld wordt aangedaan.
Leer mij op tijd met hen te breken,
die Uw wil in mij zo willen tegenstaan.

Heer', wil mij voor verleidingen bewaren,
die anderen mij zo uit willen dagen.
O Heer', ik ben een zondig mens,
die zonder U niet doen kan wat U wenst.

Heer', laat mij niet op gaan zonder U,
blijf mij Heer', voor eeuwig maar ook juist nu
ja,  o Heer', door wat U voor mij hebt gedaan,
loof en dank ik U in Uw drie-enige Naam.

Soli Deo Gloria!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten