dinsdag 8 januari 2013

Avondgebed

O Heer', ik wil U danken,
voor Uw zorg van deze dag.
U gaf mij werk en voedsel
waarvoor ik U danken mag.

Ook Heer', gaf U mij onderdak
om daarin te kunnen schuilen.
Nu rust ik hier op mijn gemak,
U bewaarde mij voor diepe kuilen.

O Heer', mij dreigt het grootst gevaar
in eigen doen en denken.
Ik bid U Heer', dat U mij daarvoor bewaar
en bij overtreding genade wil schenken.

Ach Heer', wilt U mijn uren en mijn tijd

door Uw Geest in mij vervullen
met gelovend doen naar Uw belijd
dat duidelijk in hart en verstand onthullen.

O Heer', die in de hemel bidt
om mij te willen bewaren.
U die rechts van Uw Vader zit,
wil mij onschuldig verklaren.

Alvorens ik nu mag gaan slapen
buig ik mijn hoofd en hart
vraag ik U Heer', wilt U bij mij waken,
vergeef mijn schuld en neem weg mijn smart.

Heer', leer mij zou te leven,
alles aan U met Uw vruchten terug te geven,
wat ik onrechtvaardig van Uw Vader tot mij nam,
waardoor U voor mij aan het kruishout kwam.


Zo al het mijne tot U nam en wegdroeg,
Heer', in Uw nabijheid daar is het alleen maar goed.

Amen

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten