maandag 7 januari 2013



God ontmoeten

Hoe zou God mij kunnen ontmoeten
als ik Hem hier niet verwacht,
dan kan ik Hem als mijn God niet begroeten,
dan komt Hij bij mij als een dief in de nacht.

Hoe zou God mij willen ontmoeten,
niet anders dan Jezus mij zegt.
In Zijn Zoon zal Hij mij dan begroeten,
die voor mij deed naar Zijn Vaders recht.

Hoe zou God mij willen ontmoeten,
dat is de vraag die Zijn Geest mij stelt.
Door Zijn Woord te gaan onderzoeken
wordt dat door Hem nu aan mij verteld.

Hoe zou God mij willen ontmoeten,
zal Hij mij in Zijn vrede begroeten
of wordt Zijn wraak op mij gesteld,
als Hij Zijn rechtvaardig oordeel velt?

Hoe zou God mij kunnen ontmoeten,
als Hij voor mij hier een vreemde is.
Dan kan ik Hem in Zijn Naam niet begroeten,
want ik heb Zijn liefelijke Naam uitgewist.

Hoe zou God mij kunnen ontmoeten,
als mijn laatste hartslag hier klopt,
Zal ik met vreugde psalmen Hem begroeten
of voor Hem vluchten, als Zijn genade stopt.

God kan en wil mij in Jezus bloed ontmoeten,
die Gods recht voor mij volbracht aan het kruis,
dan mag ik mijn Zaligmaker kussende begroeten,
als uit de vreemde komend naar het Vaderhuis!

Soli Deo Gloria!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten