dinsdag 1 januari 2013

Waarom? Daarom!
1 Petrus 5:7

Waarom zal ik al mijn vragen

en mijn lasten zelf dan dragen
als U Heer', mij bevolen heeft,
dat ik ze aan U alleen geef.
 
Waarom zou ik zelf proberen
het onheil van mij af te keren.
terwijl U weet waartoe het dient,
wat mijn eigen werk verdient.

 
Waarom zal ik weerstand geven
tegen schulden in mijn leven,
die voor mij onbetaalbaar zijn,
daar ben ik toch voor veel te klein.

Waarom kan ik het niet overgeven
de moeilijkheden in mijn leven,
Blijkt hier niet uit mijn ongeloof,
dat ik U niet op Uw woord geloof?

Waarom Heer', grijpt U niet in,
in het dwaze willen van mijn zin.
Keer o Heer', dan mijne wegen,
onder de handen van Uw zegen.

Waarom Heer', ligt mijn last
dan op U, die schulden wast.
Leer mij dan nu te verstaan,
hoe ik alleen tot U moet gaan.

Daarom Heer', beveelt U mij
leg jouw lasten maar op Mij.
U alleen kan die maar dragen,
 

laat mij stoppen met mijn vragen!

Uw Vaders Liefde geeft
alleen antwoord op al onze vragen!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten